Huslig är bara förnamnet, Inbillning var efternamnet.

Jag känner mig huslig värre, har gjort både middag och två matlådor. Det behövs, för efter de här två lediga dagarna bosätter jag mig på jobbet några dagar, innan det är dags att åka till Stockholm på lite mer ordentligt semester. Det vill säga, sådan ledighet där man faktiskt är ledig, inte en sån ledighet som man jobbar på, som det varit hittills.

pasta mozzarella ruccola tomat pesto solrosfrön

Jag har till exempel gjort en pastasallad till imorgon, inspirerad av den som mamma brukar göra vid lite festligare tillfällen, t.ex. studentfirande. Den består av pasta, pesto, ruccola, tomat, solrosfrön, bönor, mozzarella och salami (eller om det hette medwurst).

Jag inbillar mig att jag är superhuslig.
Jag förtränger det där andra jag inte gjort, som att dammsuga.
Oh, va huslig jag är!

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Men du dammsuger väl innan du åker till den Kungliga Hufvudstaden? Det gör du va? Eller?

2008-06-16 @ 23:56:22
URL: http://kotteby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0