Garderobsdoktor sökes.

Kläder. Detta ständiga gissel.
Imorgon ska jag vara fredagsfin och inte för somrigt klädd.
Då blir det inspelning av Doobidoo, som sänds i höst.
Jag är bjuden på bröllop i juli.
Hur många etikettregler måste man följa?
Jag har en röd/vit klänning, men har hört att rött betyder man har haft sex med brudgummen.
Jag har en vit/svart kjol, som antagligen inte är för vit, eller får man inte ha något vitt alls?
Det här är inte det lättaste. Särskilt inte för mig.
Några gånger under våren har jag sjungit med kören på olika framträdanden.
Klä er ljust och vårigt, säger dem.
Gör det själv! har jag lust att säga.
Min garderob är inte särskilt ljust lagd av sig.
Svart, blått, grönt och brunt mest. Lite rött och möjligtvis några vita ränder.
Jag tror jag äger två vita tröjor.
Det är de man sätter på sig när man ska äta tomatsås.
Slår nästan aldrig fel, vips så har man spillt.
Det förenklar visserligen tvätten, jag tar en 40 och en 60 grader, färdig!
Men min garderob behöver förnyas och muntras upp.
Finns det antidepressiva medel för kläder?


Det som ser ut som något vitt? - Det är grå shorts som jag sover i.

Nu ska jag duscha och klä på mig, och sen till jobbet. Där måste man ha kläder. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Korpen

Det där med att man inte ska ha rött på bröllop är något skumt påfund som man bör strunta i, rött funkar fint, och säger inget om ens sexliv.

2008-06-10 @ 23:16:27
Postat av: Therese

Ta något som du känner dig bekväm i. =)



Jag håller med om att det är svårt att följa vissa klädregler ibland...jag har problemet med att jobba inom hemtjänsten. Inget urringat,inget kort, ska gå att tvätta i höga gradtal...nu när det varit så varmt har det varit ett rent helvete att hitta något att ha på sig! Du fixar det nog! Kram

2008-06-10 @ 23:26:53
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0