För trevligt.

Kan man ha för trevligt för sitt eget bästa? För i så fall tror jag att jag har haft det ikväll.

Hur gick det här till? Jag skulle ju inte vara ute så länge, jag ska ju jobba om några timmar.
Blev färdig med arbetet till slut, kändes som om jag fick till ganska bra saker mot slutet. Får se vad läraren säger, men vet redan att jag är minst godkänd i alla fall. Åkte till Berså där tre andra klasskamrater var. Jag kom mycket senare än planerat eftersom det tog längre tid än jag trodde att göra om arbetet samt som vanligt att klä på mig, därför hann jag inte vara där så länge innan vi åkte på fest i Gamlestan. F hade planerat med den men inte vi tre flickor. Det var väldigt trevligt men när M och R skulle in till stan följde jag med, jag hade svårt att andas eftersom jag glömt ta med nässprayen. M trodde apoteket i Nordstan hade öppet men vi var 20 minuter för sena.

Tvekade lite pga näsan, men följde med flickorna en stund. Det skulle bara vara en stund. Vi gick till Berså igen men det var inträde vid det laget så vi ändrade oss och gick till Bryggeriet istället. Trevligt sällskap, bra musik, gott humör, kunde andas stundvis i alla fall, särskilt när jag stod upp och dansade lite. Träffade några fler från skolan, en som daskade till mig för att jag kommenterar hans bilder på Facebook? Eh? Jag vet inte riktigt vad det kom ifrån, men han fick sig en knäpp tillbaka. Kvinnor kan. Xide® Spring är mycket gott måste jag säga, påminner om Piggelin (glassen) med sin melon och mint-smak. Två såna är vad jag har druckit ikväll om någon undrade. Såna ska jag köpa på mig i veckan och dricka på klassfesten nästa helg. Det känns bra att ha hittat så trevliga människor i klassen. Yeay!

Förhållandevis nykter är det alltid intressant att observera fulla, vingliga människor. En engelsktalande sådan kom fram till oss i korvkön och frågade om vi kände till något bra diskotek.

- I was just there
(peka) but I don't know what you're after.
- I'm after you.
(tittar inspekterande ner och upp på mig) I want to shag you.

Seriöst, det känns som om man måste vara ganska redigt packad för att få för sig att en sådan raggningsreplik ska fungera. Men å andra sidan kan man väl alltid försöka.

Fast nu måste jag verkligen sova, jobbar 11-20 imorgon och 8-16 på söndag och ska försöka orka med en middag hos C efteråt. Puh. På måndag börjar nästa kurs.

Sluta skriv nu! Sov! Ja. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0