Fysisk och psykisk massage.

Jag var på massage innan jobbet idag.
Han känner efter på ryggen hur den mår.
Inflammation i axeln, den hänger sig kvar.
Jag känner en hand vid huvudet i luften.
Så brukar det inte vara.

- Är du orolig?

Det har han aldrig frågat förut.
Hur kunde han veta?
Kanske syntes det extra tydligt just då.
På spårvagnen på väg dit läste jag sms och tänkte.
Till honom nämde jag bara hemtentan först.
Hur kunde han veta?
Vi pratade lite om det.
Det känns tomt.

Han är cool min massör.


Min ländrygg mår bra i alla fall.
Och det känns ju bra.
Då är det i alla fall något som är som det ska.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ajdå! Inte är det roligt att ha ont i ryggen inte! Vilken tur att du har en så go massör. =) Hoppasoron släpper snart, sätt dig med en bra film, en god vän och lite te, varm kacao eller nyponsoppa så ska du se att det ordnar sig.

2008-05-22 @ 11:38:01
URL: http://www.ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0