Schlagerkval 1.

Sist det var schlager skulle jag också skriva skolsaker. Usch.
Idag har jag dock haft personer att kommentera schlagern live på MSN.
Versionen ni får den här gången är alltså väldigt förkortad. Ni kan andas ut.

Jag gillar:
Israel (lite svag för sån musik) - Boaz / The fire in your eyes,
Norge ganska bra - Maria / Hold on be strong,
Armenien lite renare - Sirusho / Gele gele,
Nederländerna var helt ok - Hind / Your heart belongs to me,
Grekland - Kalomira / Secret combination.

Så. Nu kan ni andas in igen.
Glöm inte bort att repetera.



Update: 23:21

Lyssnar på Israel igen, den verkar konstigt nog ha varit bättre live.
Är inte alls samma tryck och känsla i den nu. Jag får stryka den.
Jag är förvånad, det brukar ju vara precis tvärtom. Hm.

Grekland är ganska upprepande.
Norge hade kunnat göras bättre.
Nederländerna känns bättre på den inspelade versionen.
Skönt att något bidrag gör som det ska i alla fall.
Armenien är bättre som jag trodde,
men jag hade gärna haft mer kraft i rösten.

Gillar fortfarande inte riktigt Charlotte Perellis Hero,
men kan förstå varför andra kanske kan göra det.
Men vi kommer inte vinna Eurovision i år.

Men kanske Armenien eller Grekland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0