Man kan inte vara stark hela tiden.

Det är så olika vilken roll man har. I en velig grupp där ingen tar tag i någonting känner jag mig ofta tvingad att kliva fram och se till att något blir gjort. Jag kan tänka mig att många uppfattar mig som stark och det stämmer kanske i vissa avseenden. Det är inte alla som ser vad som rör sig inom mig, vilka tankar jag brottas med.

Ibland känner jag mig stark
, duktiv, produktiv, glad och omgiven av vänner.
Ibland känner jag mig svag, inkompetent, nedstämd och övergiven.

Jag kan ta på mig ledarrollen ibland, men jag är inte särskilt auktoritär, vilket blir jobbigt när det finns många viljor i en grupp som inte leder någonstans. Man kan inte vara stark hela tiden. Jag skulle garanterat må bättre av att få dra mig tillbaka ett tag och ladda batterierna lite.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ibland får jag för mig att det är övriga världen som är svag, att jag är mycket starkare bara genom att jag känner, att jag vågar tillåta mig att visa svaghet och vara ledsen. Jag ser inte dig som svag, jag ser dig som en varm människa som gör så gott hon kan för att fylla sina egna skor. Du kräver mycket av dig själv. I nästa vecka vore det trevligt att träffa dig om vi orkar och har tid :) KRAM!

2008-11-03 @ 23:35:51
URL: http://ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0