Rådvill och musiklös, men städad.

Jag vet inte var jag ska börja. Har tagit mig från en skola till en annan för att låna en dator, men det är mycket jag ska få gjort nu, så jag känner mig alldeles rådvill. Räkna dirigenttimmar och se till att han får lön. Skriva arbete om praktikuppgift. Det är det viktigaste just nu. Fokusera, Anna! Skärp dig! Jag har städat i helgen. Två kompisar kom förbi igår på middag och det gav mig en anledning till att städa ordentligt, vilket jag inte gjort på alldeles för länge. Det känns faktiskt bättre mentalt efteråt. Den lilla tiden jag får över hemma blir mer lönsam om man inte är omgiven av ett stort kaos. Nu gäller det att hålla det städat till på lördag, för då har jag bestämt mig för att fira lite. En födelsedag är ett alldeles för bra skäl till att träffa trevliga människor för att låta bli. När jag skulle somna igår slog det mig dock: det kanske inte blir så mycket till musik på min fest. Datorn är död och stereon är gammal och dum och tar sällan emot skivorna, särskilt inte nya eller brända. Men det får lösa sig - i värsta fall finns det ju alltid radio åtminstone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0