Jag har ont i rygg och ont om tid, som vanligt.

Jag har varit gråtfärdig flera gånger idag, framförallt på grund av min rygg. En ny sorts smärta gjorde sig märkbar efter förra helgens bortatripp med kören och nu har den kommit tillbaka. Det gör ont i stora delar av svanken och det är  egentligen inte någon ställning alls som är bättre än någon annan. När något annat tillkommer på detta blir jag lättare irriterad, ledsen eller liknande. Om någon frågar hur det är när man sitter där och kämpar mot tårarna som samlar sig, så svämmar det lätt över.

Det handlar även återigen om den bristfälliga tiden jag besitter. Utöver lektioner har jag idag suttit med min basgrupp för att jobba på temaarbetet vi ska lämna in imorgon. Så här i slutskedet är det mest detaljer som ska ändras och på slutet av dagen var vi nog ganska trötta på varandra. Alla vill göra på olika sätt dessutom. Jag vill till exempel ha citaten kursiva men det röstades ned, så även några andra små saker jag ville ändra på. Förbannade APA-manual som ska komma och förstöra mina tankar om estetik, det gör att arbetet blir lite fulare i mina ögon ärligt talat. "Så här får man inte göra, och det där måste du ta bort." Håhåjaja.

När vi var färdiga hade jag mindre än en och en halv timme för att ta mig hem och laga mat som jag fick äta på spårvagnen. Hämtade också en bok som skulle tillbaka idag. Hade tänkt lämna några papper också men det hann jag inte med till slut. Sex minuter innan repetitionen började var jag på plats, fortfarande med dessa papper i väskan.

Allting går i ett och det är inte mycket tid som blir över. Jag tror det är därför jag kommer lite för sent i princip varenda morgon just nu. Dels sover/snoozar jag lite för länge och dels tar jag det lugnt på morgonen. Nu ska jag strax sova för att förbättra mina chanser att komma i tid imorgon och eventuellt orka lämna papprena innan seminariet som ska vara i viss examinationsform av diagnostisk sort för att testa vilka begrepp ur boken vi läst som fastnat. Känns inte som om det kommer gå så bra och jag hinner inte plugga något tills dess heller.

Kommentarer
Postat av: Mala

Kära vän, du tar väl hand om dig? Stress och ryggont låter ju inte särskilt nyttigt. När du kommer hem i jul får vi se till att ta hand om dig lite. Pussåkram

2008-11-04 @ 08:21:28
URL: http://momalola.blogspot.com
Postat av: Anna / Annchen

Nej, jag är inte särskilt bra på att ta hand om mig själv, det är mycket lättare att ta hand om andra, men det är inte så många andra som tar hand om mig, så det är man så välkommen att göra så. :) Nu ska jag ligga i min säng ett tag och göra ingenting, innan jag ska iväg igen, om en timme kanske. Pust.

2008-11-04 @ 16:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0