Avocadosallad.

Jag blir lite stolt över mig själv faktiskt för varje ny sak jag lär mig tycka om. Smaken förändras och det är viktigt att ha ett öppet sinne och smaka på nytt. Det var väldigt nyttigt för mig att jobba på förskola. Kunde inte gärna säga att barnen måste smaka även om de trodde att de inte tyckte om, men inte jag. Så jag smakade, och jag kan faktiskt äta både spenat- och ärtsoppa, om än inte med särskilt stor njutning. För varje ny sak jag kan lägga till känner jag mig lite mer vuxen, men vissa saker är jag tveksam till om jag någonsin kommer få i mig, som t.ex. kaffe eller choklad.

Det senaste jag lärt mig är avocado
, det är på väg mot att antagligen snart bli jättegott. Igår gjorde jag en god sallad som innehåll det och jag tänkte att jag skulle dela med mig. I textform, för själva salladen är slut för länge sedan.

Avocadosallad

Avocado, småbladssallad, tomat, rödlök, äpple, kidneybönor, solrosfrön. Kryddade med italiensk salladskrydda och balsamvinäger. Mycket gott och ganska mättande.

Kommentarer
Postat av: Christine

Sitter och äter avocadosalladen nu, hur gott som helst!!

2008-10-16 @ 21:03:38
Postat av: Anna / Annchen

Jag har förändrat den något och tagit bort löken, samt lagt till granatäpple. Mildare och ännu godare då, samt lite sötare.

2008-10-18 @ 02:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0