Det är i alla fall tomt i kalendern då.

Jag lever en halv dag i taget just nu. Det är så mycket som händer hela tiden att jag inte riktigt kan hålla reda på allting. Det är tur att det finns kalendrar som kan hålla ordning på livet åt en. Ibland dyker det dessutom upp små trevliga överraskningar, som nu. Upptäckte precis att jag är ledig imorgon kväll och torsdag kväll. På onsdag är det föräldramöte på min praktikplats som jag ännu inte har bestämt om jag ska gå på eller inte, fast det vore nog bra. Jag tror inte alla föräldrar vet eller förstår vem jag är och det är svårt att förklara. Två kvällar ledigt, det är ändå inte så dåligt.

Ledig är väl en definitionsfråga förvisso. Jag behöver städa, och jaga stämföräldrar, och rapporter till körmötet, och fylla i närvarolistor till Folkuniversitetet, och ta reda på vad det är jag ska göra för arbete under praktiken, och fundera ut lekar till rephelgen med kören fredag till söndag, och fixa med mötesprotokoll från två tidigare styrelsemöten, ställa tillbaka sakerna i badrummet efter renoveringen, sy in dragsko i ett par nya byxor samt ändra lite i en klänning... och så vidare. Men jag kan i alla fall vara hemma, så jag får väl känna mig ganska ledig. Pauser kommer jag ta dessutom och kanske ta lite ledigt. Nu kom jag på att jag nog behöver ta mig förbi körrepen imoron och på torsdag för att få underskrifter. Min ledighet börjar gå sönder, det är bäst jag slutar fundera mer över den nu och sover istället.

Det var en rolig konsert ikväll i alla fall, jag är nöjd och det verkade publiken också vara. Vi sjöng bra! Göttamej!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag avskyr när tiden bara rinner ur händerna på en! Jag är ledig idag, sedan jobbar jag till på lördag natt och därefter vet jag inte än så jag har ingen ledighet att räkna med och så jädrans mycket att försöka hinna med. Försök att ta det lugnt. Kram

2008-10-21 @ 14:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0