Lilla Anna mitt bland långa farbröder.

Ett gäng killar går i stor grupp snabbt framåt vid Kungsportsplatsen och skriker på vad de förmodligen hoppas vara ett hotfullt och skräckinjagande sätt. De har delvis rätt. En bit därifrån bevakar ett gäng poliser dem, iklädda mundering som tyder på att de förväntar sig motstånd, dvs hjälm t.ex. Mitt i detta går lilla Anna med sina matkassar, på hemväg från jobbet mot Brunnsparken i ett trött tillstånd. Då känner man sig inte särskilt stor. Kände dessutom att jag blev lite mer spänd av att veta att det händer saker omkring mig, även om det inte var just då. Frågade polisen vad det var som hände, tydligen var det bråk mellan fotbollssupportrar.

Bussar och spårvagnar blev stående ett tag, det var därför jag valde att gå en bit till fots. Fast på vägen funderade jag på om det var särskilt smart, men när jag började gå visste jag inte alls vad det var som hade hänt. Inget hände som jag såg och jag kom hem ordentligt.

Men den där machobiten kommer jag nog aldrig förstå - folk som går ut för att leta reda på folk att slå? Helt idiotiskt! Finns det tjejer som är sådana också?

Kommentarer
Postat av: Therese

Det finns såna tjejer också...det var en som kaxade sig på tåget för ett par månader sedan...jag som var på uruselt humör besvarade hennes kommentar om att hon skulle stjäla min hatt med "gör du det så tacklar jag dig så att du krossar knäskålarna, sedan går jag därifrån men MIN hatt och ler." efter det visade det sig att hon var fotbollshuligan...men jag sa inget mer och hade mina killkompisar med mig så hon vågade inte näbba sig mer. Hon hade dock behövt ett ordentligt kok stryk så som hon höll på hela resan innan jag tände till!

2008-10-02 @ 13:57:07
URL: http://www.ekorren.de/therese
Postat av: Ida A

Du hr väl inte missat att det kommer en alldeles ny bok om lilla Anna?



Kramar Ida (nu har jag minsan kommenterat)

2008-10-02 @ 14:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0