A day of firsts and song.

Idag blev jag påmind om att det inte räcker med att kolla schemat en gång och tro att det är vad som gäller. Man måste hela tiden dubbelkolla, ifall tider och lokaler ändras. Idag handlade det dock bara om att jag fick gå hem tre timmar tidigare än jag trodde, så det gjorde mig verkligen ingenting. Den här första skoldagen fick vi information blandat med kommentarer i stil med "nä, vi kan ju inte bara prata hela tiden... nu sjunger vi en sång!" och vi har fått klappa händerna och leka namnlekar och vara kreativa med blanka papper. Vi har också blivit indelade i basgrupper, så jag vet mitt schema mer exakt. En tjej känner jag från förra terminen, två till pratade vi lite kort med, de verkade trevliga. Hur man jobbar ihop vet man inte förrän man börjar, så det återstår att se.

Det är inte bara första dagen av skola idag, det är även första repet med kören ikväll, där det är första gången vi har vår nya dirigent.





Instruktionerna för idag var för övrigt att vi möts fem minuter innan i entrén. Det går inte så bra ihop med stora förseningar på spårvagnen. Det fanns en kö till ett bord och en sal i entrén men den kändes inte rätt och jag hade ett salsnummer så jag slog ihop mitt irrande med en annan tjej som inte heller visste vart vi skulle. Tänkte att vi inte skulle vara så typiskt svenska och ställa oss i en kö bara för att den finns. Hittade en till tjej som irrade runt. Tills slut insåg vi dock att det var den kön vi skulle ställa oss i. Kunde de inte ha skrivit det i instruktionerna istället för "vi möts i entrén" särskilt eftersom det huset är något av en labyrint med massa låsta dörrar dessutom. Innan vi gick in fick vi skriva upp våra namn och personnummer, det var inte det lättaste efter en sommar när man knappt nyttjat en penna alls, plus att ha hållt i ryggsäcken på den proppfulla spårvagnen med inflammerad arm. Kände mig något skakis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0