Andas in, andas ut. Upprepa.

En andningspaus. En oas. En ledig kväll.

Jag tillägnar den här kvällen till mig själv. Det var alldeles för länge sedan jag fick tid över att bara vara och göra ingenting på, vilket är viktigt och något jag behöver. Ikväll kopplar jag bort alla måsten och koncentrera mig på att känna mig harmonisk. Det går ganska bra hittills. Strosade runt på stan ett tag idag efter skolan och shoppade lite, har tagit det lugnt sen jag kom hem. Snart blir det film och popcorn tror jag. Känner verkligen att jag saknat det här.

Det passar bra att få den här tiden ikväll, för halv åtta imorgon bitti kommer mattkillarna för att fixa mitt badrum och jag kan inte bo här då. Eller jag kan, men utan toalett blir det ganska jobbigt och jag tror inte mina krukväxter skulle uppskatta den sortens extra vattning eller gödning. Idag samlar jag energi att bära med mig de kommande dagarna. Jag ska även göra ett försök att  gå och lägga mig ganska tidigt, med tanke på den arla timmen jag behöver gå upp imorgon bitti. Önska mig gärna lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0