Flitpunsch.

Jag är äntligen färdig med närvaron och har räknat ut vem som har högst närvaroprocent per kör och vilken stämma som har högst procent totalt. Om ett tag när kompletterande listor tillkommer ska jag sätta mig med den igen, fast för att sätta massa streck överallt, men tills vidare får jag glädja mig åt att jag själv hade högst närvaro i damkören och således har förärats flitpunsch och ett vandringspris i form av en tennmugg. Kvällen innan balen kommer pojkar ur kören och sjunger serenad för de damer som ska gå på balen. Jag planerar att hissa ned punschen till dem, som traditionen bjuder. Förra året fick de också flitpunsch, då hade jag högst närvaro i den andra kören som jag också var med i då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0