Överdriven konsumtion kan ha laxerande effekt.

En kund kom med två kartonger äpplen i sin vagn ikväll. Jaha? And then? De är för breda för att få plats på vågen och går därför inte att väga i kassan så jag blir lite vilsen i hur jag ska hantera det. Kunden tycker att vi ska ställa lådan på högkant och luta mot vågen, varpå minst ett tiotal äpplen rullar mot mig och vill ut.

- Det här går inte!
- Jodå, det går jättebra!

Jag ringer istället till frukten och ber henne uppskatta hur mycket det är i, det är trots allt hon som hjälpt honom. Kartongerna är olika stora och den ena har tidigare innehållet ananas, så det är svårt att veta. Till slut uppskattar jag det till 20 kilogram (nuvarande mattekursen får mig att skriva hela) för att ta i underkant på frukttjejens gissning, det var antagligen mer. Jag måste också fråga vad han ska med alla äpplen till. Gå ner i vikt.

- För äpplen kan man ju äta hur mycket som helst av!

Jag känner mig tveksam, men det roade mig i alla fall. Det skulle tydligen vara en speciell sort också, för det var goda äpplen. De håller ju inte alltför länge heller. Jag undrar hur lång tid det tar tills han tröttnar på äpplen. Han märkte att jag roades av detta.

- Ja, nu har du något att berätta i fikarummet i alla fall!


Och det gjorde jag också, där jag fick kommentarer om laxerande effekt, kollegan hade själv ätit massa bananer innan han sprang ett lopp tidigare.


Nej usch, tror inte någon mår bra av så ensidig kost.

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, men fruktdiet låter ju godare än grönsaksdiet :) om man tar olika frukter kan det bli riktigt bra fast bara äpplen känns lite sådär.

2009-12-04 @ 11:21:38
URL: http://ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0