Flyg på och jag flyger bort.

Skolan slutade tolv idag.
Fyra timmar senare kom jag hem.
Däremellan gick jag på stan.
Ska sjunga för frimurarna imorgon iklädd "den lilla svarta".
Någon svart, liten klänning fick jag dock aldrig med mig hem.
Istället blev det gummistövlar och handväska från Lindex.

En affär (Tezzie?) verkade lovande, men den galne italienaren i den gjorde mig mer än lovligt nervös. Han pratade hela tiden, försökte övertala alla att köpa något, framförallt en speciell tunika som även jag prövade. Han tog mig i armen och drog med mig för att visa på skyltdockan precis utanför hur den såg ut på. Han öppnade dörren till en provhytt och drog ut kvinnan därinne till en spegel därutanför för att visa hur hon skulle bära den. Hon köpte förvisso tunikan också. När jag gick in i provhytten var jag nervös. Jag visste att han skulle komma, och han kom. Mellan varje byte stressade jag, som jag aldrig gör annars. Kände inte för att visa mig halvnaken för honom, även om han själv inte bryr sig. Det är ändå min kropp. När han kom hade jag på mig en klänning han rekommenderat. Halterneck ger alltid vissa BH-problem och jag stod precis och funderade på om man kunde dra upp den tillräckligt långt bak på ryggen för att dölja BH:n. Då kommer han och drar ner den så hela ryggen blir bar. Kanske är det så man ska bära den, men jag kommer inte gå tillbaka dit. Han var jobbig och påflugen, integriteten kändes avlägsen och det kanske funkar på en del, men absolut inte på mig.

Man måste kunna känna av en kund och veta vad den vill ha, eller kanske framförallt inte vill ha.

Kommentarer
Postat av: Therese

Usch, jag vet exakt vilken man du menar! Han är rysligt jobbig när man mot sin vilja blivit insläpad i affären av just nämnde man! Ska pracka på en allt som finns i närheten, sneglar du mot utgången håller han upp klänningen som finns bredvid och tvingar den på en! Han vet alltid bäst och säger man att man inte trivs i plagget så kommer han med tre nya, nästan identiska med det första för han fattar inte vinken! Det är ungefär då man slänger sig över den stackars sate som är i provrummet bredvid...är översvallande entusiastisk om hennes kläder och sedan sticker fort som fan när han går på henne igen! Läs och lär :)

2009-02-06 @ 22:54:36
URL: http://ekorren.de/therese
Postat av: Pumlan

herregud! Det låter som en helt fruktansvärd provhyttsupplevelse! Det gäller alltså att ha sällskap (vakt) när man går till en sådan butik...

2009-02-07 @ 14:43:58
URL: http://pumlansvarld.blogspot.com
Postat av: Erica

Fy vad hemskt! Det måste väl vara olagligt att öppna hytten in till någon som är halvnaken mot dennes vilja. Sexuellt ofredande eller olaga tvång eller något. Skrik åt honom, släng klänningen på honom och gå ut därifrån! Jag tycker inte att man ska känna att man behöver vara artig mot honom och hitta en anledning att gå eller att inte prova ett plagg han rekomemnderar. Bara gör som du vill!

2009-02-07 @ 23:48:04
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0