Irriterande saker.

Jag kan må lite dåligt när jag fokuserar på fel saker.
En del av det som kan irritera och störa mig är:

- Ciggaretter som slängs på marken. Det är skräp och tar 3-5 år för naturen att bryta ner.
- Resenärer som står ivägen för avstigning för att de inte förstår bättre och är egoistiska.
- Brist på empati och förståelse för andra.
- Jag har ingen pondus och särskilt ibland svårt att göra min åsikt hörd.
- Vissa personlighetsdrag hos mig som t.ex. lathet och att jag kan ta på mig för mycket.
- Drag hos andra, som är nonchalanta t.ex.

Tidsbristen börjar återigen göra sig gällande. Det känns jobbigt att saker från förra terminen fortfarande hänger kvar till denna. Undrar om jag någonsin under det här året som sekreterare kommer lyckas komma ifatt.

Stundvis under det här pågående teaterprojektet känner jag mig lite bitter och irriterad. Jag tar på mig för mycket, vi tycker väldigt olika. Det ska bli kul den här veckan och spännande när barnen kommer för att se hur de reagerar, men det kommer samtidigt bli intensivt och antagligen jobbigt också. Så det är väl dags för sömn nu helt enkelt, så man orkar med det hela.

Hade nog behövt något slags beslut idag, men det är svårt när man både vill äta kakan och ha kvarr den. Livet är verkligen långt ifrån bara svart och vitt, men just nu är det lite extra mycket grått och förvirrat.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vet exakt vad du menar. Men jag har upptäckt att om man gör saker direkt och inte skjuter upp dem så har de en förmåga att bli klara ganska snabbt. (tänk om man själv fölt sina egna råd, vad mycket mindra stressigt livet skulle vara :P) andas. Puss

2009-01-12 @ 09:03:42
URL: http://ekorren.de/therese.de/therese
Postat av: Katinka

Jag förstår också vad du menar. Tidsbrist gör att jag irriterar mig på allt mellan himmel och jord faktiskt.

Som det där med cigaretterna. Det är ju äckligt! Och skräpet i stan! Bor mitt inne i stan och lördag och söndagmorgnar när jag ska ut med hunden får jag snava över ölburkar och glasskärvor. Äckligt!

2009-01-12 @ 11:51:09
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Kotteby

De som blockerar dörrarna på bussar borde inte få åka buss. Dessutom blir de lätt störda när man säger till dem. Hallå?

2009-01-13 @ 06:04:57
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Din far-historia var ju charmig. men jag förtår honom. Har en far som säger samma. Skall din pappa också köpa ett skruttigt hus i skogen vid en sjö som han skall snickra på under sin pension? Har du också en far som har en fru som vägrar följa med?

2009-01-13 @ 06:07:05
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Erica

Finns det någon som inte stör sig på folk som står i vägen när man ska stiga av? Ibland undrar jag vilka dessa människor är som står i vägen för alla man pratar med är också irriterade på dessa. Men ibland undrar jag om det inte kan vara så att det någon enstaka gång råkar vara jag som står i vägen, och någon enstaka gång är det du? Fast då hade ju vi en alldeles förståelig ursäkt och vi blev inte alls stötta när någon bad oss flytta oss, vi tittade bara stressade och besvärade tillbaka och gjorde allt för att flytta oss snabbt, fast vi just den här gången hade en tung väska eller ett haltande ben som personen som bad oss flytta oss inte visste om. Eller?

2009-01-15 @ 14:54:26
URL: http://sjusortersdrommar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0