Diverse tankar och planer.

Att det alltid ska vara så tråkigt att packa. Det blir sällan särskilt mycket sömn innan jag ska iväg någonstans. Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig på bröllopet på lördag, jag hittar inte mina bikinibyxor så jag får väl ta ett par andra. Vissa saker verkar bara försvinna, min lägenhet måste vara hungrig. Det är nog dammråttorna som frös om rumpan. Får inte min symaskin att fungera, har ännu inte bestämt för om jag tar med tyg, kuddar och allt till mammas symaskin eller om jag får tänka om på presentfronten - fast vad ska jag då göra med allt jag redan köpt för detta ändamål?

Jag har uppenbarligen blivit biten av någon slags mördarinsekt från Helvetet, det kliar som bara den och en svullen rodnad har spridit sig så den nu är omkring en decimeter hyperkänslig hud som kliar som tusan så fort man kommer åt den. Därför är det extra härligt att det är precis i byxlinningen, så det är saker som kommer åt minsann. På jobbet ikväll kändes det konstant som om byxorna höll på att ramla ner, samtidigt som jag inte ville dra upp dem. Snodde lite aloe vera-kräm när det blev för outhärdligt. Visste inte om jag skulle kunna jobba hela kvällen, mådde inte bra - lätt illamående. Vet inte om det är hettan, att jag sover konstigt, att jag verkar ha en förkylning på gång, bettet, eller vad, men nu känns det lite bättre. Gick hem en timme tidigare dock.

Jag ska sova nu. Får packa och städa färdigt imorgon. Känner jag mig själv rätt ser det antagligen fortfarande ganska hemskt ut när jag åker. Vet inte om jag kan säga att jag ska åka hem, begreppet "hem" är ännu mer tilltrasslat än förut. Ska hem till mina förälrar som spontanflyttat till Trosa. Jag kommer även bo i Värmdö-huset som är tomt sånär som på en extrasäng, en Baden-Baden, en stekpanna, en kastrull och lite bönor, krossade tomater, tonfisk och jag vet inte vad. Kommer kännas jättekonstigt. Har laddat datorn med så många filmer som möjligt, vilket blev tolv stycken eftersom det är begränsat med utrymme.

Jag undrar hur de här två veckorna kommer bli. Var ska jag sova? Vad ska jag roa mig med? Hur kommer Trosa kännas? Kommer jag få gjort färdigt de där sista sekreterargrejerna nu när jag får mer tid över?

Kanske har jag tillgång till internet, kanske inte. Kanske ses vi i Stockholm, kanske inte. 15 juli återvänder jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0