Välkommen... hem?

Jag befinner mig i Trosa - världens ända. Det var konstigt att komma hit. En väldigt stor villa, nio rum ungefär och jag undrar vad de ska göra med alla rummen egentligen? De verkar redan trivas dock, i småstadsmentaliteten där folk kommer förbi och säger hej och tittar in på en kopp kaffe lite spontant. Konstigt att gå husesyn i ett hus som är helt nytt, som jag aldrig sett förut, i en "stad" jag knappt varit i innan. Så många rum, var ska man gå, vad ska man se? De vanliga möblerna i främmande miljö. Vilket rum ska jag välja, var ska jag sova?

Det är ett fint hus, men det är inte mitt hem.

Imorgon ska jag utforska en del av staden, för att ta mig till Stadshotellet. Frågade om skjuts men det är tydligen nära, så man kan gå. Som med det mesta här, uppenbarligen. Spännande. Ska träffa han som ska kompa mig på lördag och sjunga igenom sången. Hoppas förkylningen håller sig borta. Det blir en slags bröllopspresent och om det bara blir krax, vad är det då? Utan ens rosett eller omslagspapper. Ska även försöka ge mig på mammas symaskin och eventuellt ta mig till Nyköping och träffa Christine.

Dagen börjar med sömn. Och jag ska inte klia!

Kommentarer
Postat av: moonzanna

Sv: Nej jag har inte gjort löven självl, köpte dom i en inredningsaffär

2009-07-02 @ 15:34:41
URL: http://moonzanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0