Hur lyckas man?

Hängde i Slottskogen.
Kastade frisbee.
Sprang för att hämta den.
Trampade på en humla.
Sved i tån eftersom jag var barfota - aj.
Gick till duschen för att skölja tån.
Var noga med att ställa mig på sidan för att inte bli blöt innan jag tryckte på knappen.
En knapp ledde till fyra duschar så jag blev blöt i alla fall.
Reagerade med ett ryck för att komma därifrån och slet av tumnageln - aj.
Gick till de andra och bad om plåster, fick ett beige utan Bamse på.
Berättade min historia om det töntiga händelseförloppet.

Frågan som flest ställde var naturligtvis: Oj, hur gick det med humlan?


Så för alla er som undrar: humlan surrade till, blev lite irriterad, men flög fortfarande när jag såg den sist. Det fanns förslag på att jag borde ha sprungit runt och frustat som en tjur och stångat människor omkring mig. Såg en leksaksblomma på en barnvagn i närheten, funderade på att slicka på den istället. Nöjde mig med att kyla ner tån på en colaburk. Fick dock inga större men, så jag kommer nog överleva ett tag till gissar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0