Lotta på Liseberg.

Jag har gått till Liseberg några somrar nu och sjungit Allsång med Lotta Engberg. Jag gillar det. Det har varit bra låtar, skön stämning, full fart och hon har humor Lotta, ofta lite snuskig. Det är ofta mycket folk, men man får plats och behöver bara komma extra tidigt om man vill ha sittplats eller stå lite längre fram. Jag var där i måndags och jag är besviken.



Det var mycket folk, precis som vanligt. Skrattade lite åt iiiiiih-flickor, tills tjejerna framför visade sig vara smyg-iiiiiih-flickor och plockade fram kameror när Ola skulle sjunga. Iiiiiiih! Efter det skrattade vi bara i smyg och kommenterade det inte lika högt. Ooops. Fast det var roligt att minnas när E.M.D. var där och en av iiiiiih-flickorna slängde upp en kexchoklad, som träffade en av dem i pannan så han blev lite sur. Azzå guuuuuu va piiiiiinsamt!

Skillnaden den här gången är att det nu sänds i tv. Jag tänkte inte så mycket på det innan, tänkte väl att det skulle vara kul för resten av Sverige att få ta del av detta också. Det påverkar dock helheten alldeles för mycket. I TV4 visar de reklam, och även om det oftast hände saker även under reklamen så stannade allting liksom upp ett litet tag. Lottas snuskiga humor kunde bara visa sig då, i reklampausen. Ibland var det ingen som pratade alls. Det kändes som att publiken på plats glömdes bort, att entusiasmen som visades mer var ett spel för kulisserna, att det var tv-publiken som var viktigast. Till råga på allt så har de klämt in en halvtimme bingo i det hela. Jag tänker inte spela bingo, så det blir bara en väntan på att det ska vara över. Det var dessutom många sånger jag aldrig hört förut så det var svårt att sjunga med, och de kunde haft texter på fler sånger. Jag är besviken, jag vet inte om jag kommer gå dit något mer i sommar. Hoppas de struntar i tv nästa år så det återgår till det normala, eller att de tar bort bingon och skärper sig rejält. Jag undrar hur Allsången på Skansen är i jämförelse, kanske får jag se till att gå dit i sommar.



Bert Karlsson satt och glassade på verandan och vinkade till publiken. Över honom flög en kanin, som också kändes lite krystat, för att ge fina bilder under bingon gissar jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0