Luftkonditionering är ganska skönt dock.

Jag ringde en kompis igår när jag satt på spårvagnen på väg till jobbet. Det var väldigt, väldigt varmt och luften stod stilla.
- Hej, vad gör du?
- Jag sitter här och tittar ut på havet.

Lät ju inte alls lockande. Hade hellre badat än jobbat.

Senare på kvällen kom det en kund, hon var ganska trevlig. Mot slutet av köpet dock så kommer det:
- Det är jätteskönt väder ute, du borde inte sitta här inne. Man ska bada när det är sånt här väder.
Ganska oförskämt när man tänker på saken. Jag kan inte direkt resa mig och gå därifrån.

Jag mindes Konsumbloggen som haft en liknande kund, som lovprisat vädret ute... och hur Konsumbloggen kom ihåg den personen en dag när det regnade och sa liknande saker tillbaka: "Skönt att vara här inne när det är så hemskt väder ute."

Tyvärr har jag alldeles för dåligt personminne för att ens försöka komma ihåg kvinnan som var hos mig igår. Jag får istället fantisera om att hon möter en liknande person som Konsumbloggen i framtiden, som kan hälsa tillbaka åt mig.

Men hon ska bara veta detta: Luftkonditionering är skönt! Hmpf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0