Kroppens hemligheter avslöjas.

Jag har precis kommit på hemligheten.

När man är sjuk är personlig hygien ganska lågt prioriterad. Det känns exempelvis betydligt mer angeläget att beklaga sig och vältra sig i självömkan. Febertermometerns siffror ger varken bingo eller lottovinst, det är ingen som vill tävla i vem som snyter sig mest, och illamåendets bekämpande när luftrören rensas är ingen annan intresserad av. Istället bosätter man sig i pyjamas och misär, för det finns inte så mycket att roa sig med.  Det är därför luktsinnet försämras, för att slippa påminnas om att deodoranten skippades den här dagen också. Kroppen kollar läget ibland.

- Är det fritt fram? Sniff. Åohuuuuvva! Nä, det här går verkligen inte. Än kan jag inte bli frisk, jag tror vi får täppa till luftrören lite mer först. Den här doften vill jag undvika!

Det är därför man ofta mår bättre av en dusch.
Luktsinnet och hälsan vågar sig tillbaka. Så nu kommer jag precis från duschen. Hade gärna tagit ett varmt bad, men 20 minuter i duschen fick duga. Det var tillräckligt för russinfingrar och rödflammig hud i alla fall. Jag rakade till och med benen, så nu måste jag verkligen bli frisk snart!

Duschen var nödvändig för att kunna ta mig ner till affären vilket är nödvändigt för att kunna införskaffa toalettpapper. En halv rulle kvar är alldeles för riskabelt, då mitt nuvarande tillstånd kräver en hel del av varan. Jag är dock feberfri idag. Kom igen kroppen, kämpa! Jag lovar att du ska få lukta gott imorgon också.

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, exakt så är det, man drar sig för de allra simplaste grejerna! Fast jag brukar gå hela dagarna och bäva för att borsta tänderna då det är så sjukt svårt att andas då om man har igentäppt näsa, det blir oftast sent på kvällen. Duscha gör jag men inte håret, det är för jobbigt att tvätta när man är sjuk.

2009-03-10 @ 12:09:01
URL: http://ekorren.de/therese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0