Duvorna avlägsnas.

Köpte gula handskar på Willy's som får mina händer att lukta gummi. Tog med mig balkonglådan med jord, bajs och ägg till komposten där de nu får vila i frid. På balkongen dock går honan omkring med anklagande blickar på mig och lyfter på kvistar för att leta efter äggen. Emellanåt flyger hon ner på marken för att titta om de hamnat där. Hon fattar ingenting.

Nästa steg i processen är att göra mig av med bajset på balkongen och det borde göras nu på kvällen så det inte rinner bajsvatten på folk nedanför. Känner mig dock fortfarande lite för skyldig inför duvföräldrarna och vet inte om jag vågar visa mig därute än, tänk om de attackerar mig?

Efter detta gäller det att anpassa balkongen så den inte är inbjudande för duvor längre utan istället avskräckande, nu är jag trött på bajset. Hänger antagligen upp blänkande saker som får dingla och förhoppningsvis skrämma iväg dem, eller något rovfågelsaktigt som ser läskigt ut.

Roligaste tipset kom dock från en vän som googlade åt mig:

"Gå och köp en massa flugpapper som du sen virar in balkongräcket med. Sen när duvorna kommer, så fastnar de. Destu mera de spratlar, destu mera traslar de in sig. Snart har du en massa döda duvor som du kan stoppa upp. Eller laga mat på dem." (inte mina stavfel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0