Just do it!

Andra känslor som växer, förutom spindeln, är de om tandläkaren. Jag var där i maj och fick höra att jag har ett hål som behöver lagas. Det börjar bli dags. Jag har inga större problem, men känner att det är något där ibland. Det där med att borra i tanden är dock något som växer i mitt huvud. Jag brukar ju inte vara tandläkarrädd?

Tankarna går ungefär:
- Där känns tanden. Borde ringa tandläkaren. När har de öppettider? Jag måste ta reda på telefonnumret till min gamla tandläkare också. Lika bra att få det lagat nu innan det blir värre. Jag äter flour, jo men antagligen inte tillräckligt. Borra lite bara. Ska man ha bedövning eller inte? Skönt att slippa dregla efteråt och det blir ju billigare, nu måste man tänka på pengarna också. Men tänk om jag ångrar mig mitt i, som jag gjorde förut? ...då det inte var någon idé längre sa han. Åh, det kommer säkert göra ont. Och så låter det så äckligt. Usch, jag vill inte borra.

Och sen ringer jag aldrig tandläkaren. För jag kommer aldrig fram till det där aktiva beslutet. Ett återkommande problem när det gäller mig. Därför jag inte vaccinerat mig mot svininfluensan än heller. Men det funkar inte att vänta till sista stund, som med plugg. Just nu verkar det som att jag kommer fortsätta leva i förnekelse tills tanden börjar göra ont och lagningen blir mer komplicerad.

Om jag klär mig i lite Nike-prylar kanske det går bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0