Allt för min syster.

Var och såg "Allt för min syster" med bland andra Cameron Diaz. Jag tyckte väldigt mycket om boken, så jag visste att det fanns en viss risk med att se filmen, men jag ville ändå göra det. Hade inte räknat med att de skulle ändra på framförallt slutet helt och hållet. Kanske tyckte de inte att slutet var tillräckligt hollywoodanpassat, men det blir ju en helt annan historia! Var lite upprörd efteråt, ändra slutet sådär! Jag har svårt att ta till mig filmen som film och rekommenderar fortfarande boken istället. Filmen är nog bra egentligen, men det är mycket jag saknar från boken.

Historien handlar om en trettonårig tjej som blivit till för att vara genetisk matchning till sin syster som har leukemi och behöver navelsträngsblod, benmärgstransplantation och nu en njure. Tjejen går till en advokat och stämmer sina föräldrar för att få medicinsk självbestämmanderätt, för att själv kunna bestämma över sin kropp. Historien berättas utifrån olika personers perspektiv. I boken enbart från de runtom systern med leukemi, men i filmen har hon en egen röst också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0