Ät upp betalkortet i slutet av månaden.

Jag har lärt mig att ett pedagogiskt sätt att få någon att förstå att de har sagt fel är att upprepa det och använda det på ett korrekt sätt. Det fungerade inte på den här damen.

- Jag fick inte ut några pengar i automaten, har det något att göra med att jag har chips?
- Chipet har ingen betydelse, det måste vara något annat som är fel.
- Så det är inte chipset det är fel på?


Kunskapen gick aldrig fram där. Överlåter åt någon annan att fortsätta försöka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är inte helt säker på vad det här handlar om men tror att du tror att smart-cardmodulen på ditt betal-/kreditkort heter "chips" när "chip" är rätt form i singular. Här var det DU som blev ägd av den du försökte sätta på plats. Så kan det gå! Lite ödmjukhet i livet är bra.

2009-10-21 @ 19:37:11
Postat av: Lasse

Jaha. Det är kunden som har fel. Missade att du tydligen jobbar i butik. Det var inget!

2009-10-21 @ 19:39:52
Postat av: Annchen

Ödmjukhet och empati är mycket viktigt. Därför jag aldrig sa "du, det heter inte chips!" utan försökte visa hur det hette genom att använda det på rätt sätt. Det fungerade inte, men hon var lite söt ändå. Kanske får någon annan att le i framtiden också. :) Det gjorde jag. Med värme.

2009-10-21 @ 21:40:02
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0