Varför leta upp energitjuvar?

Jag har förolämpat en kille. Jag kommenterade hans nick som innehöll qwerty, vilket jag associerar till barnporr efter att tidigare ha letat upp sådana filer för att banna. För det är icke välkommet. Jag betvivlar att man skulle skylta med en sådan fetisch på det sättet, snarare tvärtom. Just därför det uppkom som fenomen, för att dölja vad det var. Jag förstod inte varför han döpt sig till det och han trodde uppenbarligen att jag menade att han var sjuk i huvudet. Jag tycker det är bra att det inte är något gemene man känner till, den betydelsen, men han blev upprörd och ville inte lyssna på mig. Han är säkert en bra människa, det tror jag om de flesta. Men det är intressant med diskussioner, hur vissa totalt låser sig för att lyssna på argument. Enligt honom har jag inte alla hästar i stallet. Uppenbarligen får han fortsätta tycka så. Synd, för han ödslar ju energi i onödan genom att bli upprörd över något som inte stämmer.

Jag gillar inte att göra människor illa, oavsett hur. Jag inser dock att man inte kan gå genom hela livet utan att trampa andra på tårna. Man kan inte tillfredställa alla och man får inte glömma bort sig själv.

Kommentarer
Postat av: Ekorren

Hellooooo

jag hade nog undrat samma sak om jag var honom.



Inte för o vara elak eller så. Men jag har haft dator sedan tidens begynnelse, och internet sedan -94 . Har hållt till på internets mörka och ljusa sidor.



Jag känner mycket väl igen QWERTY men då som det mest använda lösenordet/användarnamnet förr i tiden när internet var nytt. Då folk helt enkelt inte kunde komma på bättre än att ta de 6 "första" bokstäverna på tangentbordets övre rad. Så det blir ett typiskt nick bland nördar, för de tycker det är kul. Som WASD bland gamers, för att de är det vanligaste styr knapparna i FPS spel.



Så vet inte om jag i hans skor skulle tro mina ögon på en sådan kommentar.



Men jag tycker om dig ändå :)

kram

2009-09-28 @ 23:45:09
URL: http://www.ekorren.de/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0