Modell för en dag.

Jag kom dit klockan fem. Väntade ett tag och blev sedan sminkad. Väntade ett tag till. Och ett tag till. Och så lite mer. Gick in till fotografen som lyckades ta 158 kort på ungefär en halvtimme. Klockan åtta var jag färdig. Dessa två kort fick jag med mig.

Det var lång väntan och det kändes lite som löpande band-princip. Tjoff, tjoff, vänta här, klick klick, hejdå. Det är en kul upplevelse egentligen, men jag var inte särskilt motiverad idag. Har gjort det en gång förut, då på The Studio, ikväll var det på Modelhouse. Förra gången var jag mer upprymd när jag gick dit, nu brydde jag mig inte så mycket. Kände mig ganska stel och onaturlig. "Sätt dig här, benen över armstödet, ena armen där, andra handen över ryggen, titta hit, se ut så här." Det är inte varje dag man är i en studio. Petra följde med som sällskap och satt i en läppfåtölj. Passande för en tandläkargonnabe! Sedan tog jag med mig en kollega ut och dansade ikväll. Var tvungen att passa på med allt det här spacklet jag fick på mig, även om det är tur att det var mörkt på dansgolvet.

För övrigt är det svårt att inte le när man får kommentar: "sura minen nu!".

Kommentarer
Postat av: iPhan

Jättefina bilder!

2009-09-20 @ 10:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0