Påminnelse om Missy Higgins.

Jag är musikhandikappad. Stereon klarar i princip inga cd-skivor alls, radions utbud är begränsat, musikspelaren på datorn verkar inte fungera alls just nu och när den gör det är det ganska hackigt ändå. Youtube kan också hacka men det är ändå min bästa musikkälla just nu. Spotify fungerar inte på Linux. Vissa protesterar mot det och ger tips, men känns inte lönt att försöka när det hackar så mycket i övrigt. Det blir inte så mycket musik helt enkelt, och det känns konstigt.

Blev påmind om Missy Higgins, hade glömt hur bra hon är. Det mesta av henne på youtube nu är småskräniga liveinspelningar men hittade denna som är värd att lyssna på, mycket fin! Where I Stood. En annan fin sång jag tipsat om förut är Sugarcane. Jag fortsätter lägga till musik jag blir påmind om och nytt jag hittar i min spellista på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=_WaVv874DfE
Missy Higgins - Where I Stood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0