Den goda julen.

Jag är fortfarande så ung och utan familj att det är en självklarhet att åka hem till föräldrarna över julen. Kvällen innan julafton är mysig, då smakar vi på skinkan och jag klär granen som tradition. I år kom julen så plötsligt. I sin placering på en fredag behövde jag jobba min torsdag kväll som vanligt eftersom jag inte begärde ledigt i tid. Ända till 23 till och med och det var så mycket kunder att jag inte kom hem förrän runt halv ett. Då hade jag inte packat färdigt och det är något jag finner tråkigt så det var en trött Anna som tog tåget 8.42 på julafton. En klasskompis åkte tio minuter tidigare och vi var nervösa att vi skulle bli väldigt försenade eller inte komma fram. Hennes tåg blev över en timme sent och folk i hennes närhet började klaga direkt på detta. Där jag satt på mitt tåg var stämningen trevlig med kommentarer att "bara jag kommer fram till Kalle Anka så är det lugnt" vilket var precis som jag tänkte. Det var ett vackert vinterlandskap vi färdades genom, med sol på snötäckta granar och vidder. Då kom julkänslorna till slut och jag kände mig harmonisk. Innan resan försökte jag hjälpa julkänslorna på traven genom att julpyssla och dekorerade ljus, tändsticksaskar och julgranskulor som jag tog med mig. Fem stycken hade familjens namn på sig och när jag kom fram (en halvtimme sent bara) så hängde jag upp dessa i granen. Tyvärr tappade jag mamma i golvet så hon gick sönder dock. Det har varit mysiga dagar i familjebubblan strax utanför verkligheten i Trosa och jag hoppas vi kan skapa den igen i sommar på Udden, med mycket spel. God fortsättning och gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0