Jag tycker om alla årstider.

Snön som långsamt dalar skänker mig frid, jag trivs med den. Jag borde skaffa vinterskor och ge mig ut och leka i snön dock, för att kunna utnyttja den maximalt medan den är här. Många klagar och vill ha vår. Jag kommer njuta när den kommer också, fast däremellan kommer slasket. Just nu är det dock en härlig vinter, så jag njuter redan nu. Jag gillar alla årstider, men inte velandet däremellan.

Vinter - kylan som biter i kinderna, snön är vacker och inbjudande.
Vår - Solen återvänder, blommor börjar komma fram, man möts av leende människor.
Sommar - Värmen kommer, sommarregn duggar lätt, badar, filosoferande titta på fluffiga moln på klarblå himmel liggande på en filt i gräset och man är förhoppningsvis ledig.
Höst - Frisk luft, härliga färger, myskoftor och halsdukar plockas fram, mysbelysning tänds.

Kommentarer
Postat av: Erik Levin

Ja, visst är det härligt med lite riktig snö för en gångs skull. Och folk bara klagar och vill ha vår. Bah. Du kan investera i ett par riktigt bra GoreTex-kängor apropå vinterskor. Använder mina, säkert 4-5 år gamla, typ 2/3 av året. Kan gå genom snö, vatten, lera, etc. utan problem.

2010-02-19 @ 01:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0