Tankar om Melodifestival: Deltävling 2.

  1. Eric Saade - Manboy: Behövde visst duscha. Kommer dyka upp på dansgolvet, tack vare Fredrik Kempe kanske? Söt ung kille som kan dansa, det kommer säkert gå bra för honom.
  2. Andra Generationen & Dogge - Hippare Hoppare: Mest pinsamt. Cykel på köpet? Kan man koppla bort Dogge är groovet svängigt, men inte så mycket schlager.
  3. Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut: Hennes namn är bäst. Låten är intetsägande och falsk, hon gör säkert bättre musik än så här i vanliga fall.
  4. Highlights & MiSt - Come and get me now: Falskt så det krullar i tårna och menlös låt. "No-o...o-o-ooow..."
  5. Pauline - Sucker for love: Jag gillar låten, framförandet och henne + hennes stil. Hon får röster av mig, så får Radiohjälpen lite pengar också, även om det är
  6. Andreas Johnson - We can work it out: Jaha? Första gången var bra, andra gången med Carola vill han helst glömma och tredje gången gillt? Nej, det räcker inte långt.
  7. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart: Kalle, den lilla bollen, borde inte sjunga. Det är inte underbart.
  8. Hanna Lindblad - Manipulated: Den här hör inte hemma någonstans, inte på dansgolvet heller. Hon såg trött ut i början och sov lite, vaknade sedan men glömde klä på sig. Intressant pyjamas.
#3 är sämst, följt av#4 och #2, som åker ut. #1 får mest röster och går direkt till final, häller ett glas vatten på sig för att fira, vilket dock inte framgår så tydligt genom kameraklippen. Slingan han sjunger känns bekant, men varifrån? Britneys Toxic är på förslag. Tur att han hällde vattenglaset över sig, för andra gången fick han visst ingen dusch.

Glada Hudik Teatern sjunger och jag tänker på mamma som blir glad av utvecklingsstörda och jag håller med, de är söta, spontana, härliga. "Man ska göra det man är bra på, det man mår bra av" sa en av dem, mycket klokt! Kent-låten Sverige är fin dessutom, men Zelmerlöw hade inte behövt vara med, de klarade sig bra utan honom.

Jag håller på Pauline och nu går hon vidare till andra chansen, hurra! Det vara bara hon som var bra, enligt mig, även om Eric Saade växte på mig efter ett tag, med sin upprepande slinga som fastnade direkt. Det är ju så schlager ska vara.

Kommentarer
Postat av: Larsson

Tack Anna, nu slapp jag titta på eländet själv =D

2010-02-14 @ 02:24:02
Postat av: Annchen

Så lite så, anything for you, sugarpie. Melodifestivalen blir liksom inte lika kul om man inte får kommentera och ventilera den.

2010-02-14 @ 04:06:16
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0