Nya musikaliska upptäckter.

Med risk för att stärka den där känslan som börjar infinna sig, att jag blivit fjortisbimbobloggare och snart kommer börja med dagens outfit och avsluta alla inlägg med smileysar och "xoxo"... måste jag ändå dela med mig av några nya musikaliska fynd. Jag tror jag har nämnt det tidigare, men Youtube rekommenderar baserat på favoriter och spellistor och det har medfört att jag gjort överraskande musikaliska upptäckter.

Ingrid Michaelson - Morning Lullabies
Här är jag övertygad finns mer fint att finna.

Priscilla Ahn - Dream Låter lite som Cardigans, dvs Nina Persson.

Tina Dickow - Count to ten
Tina Dickow - Room with a view Dansk tjej som ibland kan låta lite som Alanis. Kanske inte värd att få med två låtar här, men jag fick beslutsångest.

Melissa Horn - Vår sista dans Kvinnlig Winnerbäck. Kan inte bestämma mig för om jag gillar hennes röst eller stör mig på den.

Paramore - Hallelujah Evanescence meets Avril Lavigne. En del låtar är bra, en del är för hårda. Det ligger på gränsen för vad som är bra. Decode var den första låten av dem jag hörde och fastnade för. Innan jag såg Twilight kan tilläggas.

Jag gillar att få lite nya influenser. Jag har svårt att ta till mig något nytt generellt, det brukar krävas några lyssningar innan jag förstår att det är något bra jag lyssnar på. Kanske hängde ni upp er på att jag påstod detta vara överraskande musikaliska fynd. "Vadå, alla är ju plink-plonkande tjejer i singer/songwriter stil som sjunger stillsamt. Alla låter ju likadana!" Ja, det finns nog likheter.

Musiken behöver mogna hos mig. Det har Maria Mena gjort. Mognat såpass att jag tror jag måste köpa hennes musik. Frågan är mest om jag ska börja med en skiva eller flera, och i så fall vilka. Mellow och White turns blue är i princip samma låtar, förutom tre. White turns blue och Apparently uneffected ska jag köpa! Då kanske jag kommer sakna någon skiva, men någonstans måste man ju börja. Nu ska vi se om jag kan hitta orientalisk dans på DVD också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0