Vill göra allt och inget.

Det är mycket jag vill och borde göra.
Det är flera saker jag vill göra.
Egentligen.
Ändå känner jag mig motsträvig.
Vet liksom inte i vilken ände jag ska börja.

Jag har ringt till CSN och fått klargjort att jag inte alls ska betala tillbaka i år, fast det ser ut som det. Det är bara för att de inte vet än att jag ska plugga till hösten också.

Jag har bestämt mig nu för att åka till St. Petersburg med kören i sommar och därför behöver jag ett Rysslandsbrev från försäkringsbolaget. Javisst, måste bara komma på var jag är försäkrad också. Ringde Lärarförsäkringar, som Folksam har hand om, men det är personförsäkring jag har där, så jag fick ringa till TryggHansa där jag har hemförsäkring. Intressant i frågan är att Folksam behövde veta exakt datum, annars skulle de behöva göra om det, men TryggHansa skickar bara ett intyg som gäller till 1 december, så länge min försäkring är betald just nu. Det här stärker min uppfattning om försäkringar som en djungel. Jag vet inte ens vad det är jag har beställt, bara att det är något jag behöver. Tydligen är det lite krångligt administrativt att ta sig in i Ryssland. Jag får väl se till att deklarera att jag inte ska köpa mig en fru.

So far so good.

Saker som står kvar på min att-göra-lista är till exempel:

[  ] duscha
[  ] dammsuga
[  ] tvätta
[  ] skriva paper på enkätuppgift
[  ] bestämma mellan lördagens alternativ
[  ] bädda sängen med rena lakan
[  ] läsa kurslitteratur
[  ] städa
[  ] plantera litchie
[  ] vårda blommor

...så det är väl bäst jag sätter igång nu då.

Kommentarer
Postat av: Erik Levin

Gött att det här är enda träffen om man googlar på "rysslandsbrev trygghansa" :D

2010-02-08 @ 15:16:58
Postat av: Annchen

Haha, kul. Jag googlade på att plantera litchie förut, och då hamnade jag typ hos mig själv. Där kan jag ju inte få reda på mer! Rysslandsbrevet, eller försäkringsintyget, kom iaf på bara några dagar, hoppas du ringt och beställt nu dock! J sa att man kan chatta och beställa via internet också.

2010-02-08 @ 22:45:27
URL: http://naktergalning.blogg.se/
Postat av: Erik Levin

Yess, brevet har blivit fixat. Deras chatt buggade ur men att ringa funkade bra.

2010-02-19 @ 01:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0