It was bound to happen.

Förutom den gången för ett tag sedan när jag åkte till Gislaved och i stort sett ignorerade förkylningen som försökte styra, så har jag inte varit sjuk sedan november, strax innan julkonserterna. Det har känts lite som en tidsinställd bomb, när ska den brisera? Nu, tydligen.

Jag är ute på praktiki 2,5 vecka och har två dagar kvar, så i slutet av förra veckan tänkte jag att det verkade som om jag skulle klara mig. Ute bland barnen finns annars många baciller att välja på. En annan gång sa jag att det verkade som om jag skulle slippa bli sjuk och sen blev jag sjuk, så jag sa ingenting den här gången. Det hjälpte visst inte.

Åkte hem efter lunch och la mig under täcket och sov i fem timmar. Nu hostar jag än en gång som en skallande säl och fortsätter fundera på om man kan ha falsk krupp även som vuxen, eller vad det egentligen innebär. Precis innan jag vaknade drömde jag att jag skulle åka tåg och kom till stationen 25 minuter innan avgång. Tar fram min biljett och inser att jag ska flyga, inte åka tåg. Svär och blir stressad och ska precis leta upp en taxi för att fråga om det är möjligt att hinna i tid. Jag vaknar, så vi vet inte om jag lyckades.

På väg hem från möhippan förra helgen var det stopp på gröna linjen (såklart) så jag fick stressa och ta en taxi, fast i slutändan var tåget 40 minuter sent. Kanske lika bra det, annars hade det varit på gränsen att jag hann. Det är många biljetter och bröllop nu. Tre bröllop i år, vad ska jag ha på mig? Hämtade ut fem biljetter innan jag åkte sist. Möhippa förra helgen, bröllop om två veckor i Stockholm och bröllop i Trosa i början av juli. Ska skaffa mig en returresa där snart också.

Annars så har jag tidsbrist och längtar till sommarlovet.

Kommentarer
Postat av: iPhan

Krya på dig Annchen!

2010-05-11 @ 07:31:28
Postat av: Annchen

Tack, det kan behövas, jag har inte ens någon röst just nu och luftrörens kapacitet är begränsade. Kram

2010-05-11 @ 09:43:12
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0