Saknar lyxen att spola tillbaka filmerna efteråt bara.

Jag minns när det började göras reklam för den nya tekniken som DVD innebar. Det skulle vara en så mycket bättre filmupplevelse. Jag började titta och märkte ingen större skillnad. Det var inte länge sedan jag slutade titta på VHS helt, när jag till slut skaffade DVD-spelare och VHS-filmer knappt går att få tag på längre. När jag tittar på dem nu inser jag till slut att kvaliteten är sämre. Nu ser jag reklam för Blueray, med samma budskap som de nya DVD-filmerna hade. Jag kommer antagligen inte se någon skillnad, men nu inser jag att skillnaden ändå är där.

Kommentarer
Postat av: Erik Levin

Det behövs nog en mer högupplöst skärm för att man ska se skillnad i kvalitet på DVD och Blu-Ray. Så länge man har en gammal tjock-TV behöver man nog inte känna någon stress att uppgradera DVD-samlingen. :)

2011-02-13 @ 18:31:23
Postat av: Annchen

Jag har en tjockis 14-tummare med inbyggd VHS :) Teknik är inte så viktigt. Den dör ändå. Uppdatering sker väl till slut ändå, om inte annat så antar jag att DVD-filmer tar slut precis som VHS till slut.

2011-02-13 @ 20:11:19
URL: http://naktergalning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0