Har du klamydia i ögat?

Jag började känna mig oövervinnerlig när jag höll mig frisk bland så många sjuka. Klart att det bara var en tidsfråga efter det. Förkylningen började i måndags och när jag somnade i tisdags insåg jag att jag borde ta ut linserna. Morgonen därpå var det svårt att öppna höger öga. Jag tog reda på att ögoninflammation egentligen heter bindhinneinflammation eller konjunktivit och att man ska söka läkarvård om den är ensidig för då kan det exempelvis vara klamydia. Att jag inte sett det på någon löpsedel än känns otroligt. Det kändes ändå lite bra när även vänster öga började kladda. Jag missade en föreläsning i tisdags som jag dock kan ta igen i helgen eftersom de kan streamas via dator. Det är en mycket bra möjlighet. Duktig skola! Missade en workshop igår som behöver kompletteras men tog mig till skolan idag. Var glad när de två timmarna tog slut för då började energin också göra det i takt med att febern steg. Nu är jag hemma framför tv:n som större delen av veckan och det är antagligen ett friskhetstecken att jag är mentalt piggare så att jag blir sugen på att städa. När händer det annars? Hann ta ner den sista julen, sen tog kroppens energi slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0