Jag älskar Spotify.

Jag har levt musikaliskt handikappad så länge. Datorn dog. CD-spelaren dog. DVD-spelaren dog. Radio blev krångligt. Jag har haft spelningslistor på mobilen, med en begränsad mängd låtar. Jag har spelat CD-skivor och känt mig lite retro som köpt nya CD-skivor. Men nu har jag ny dator och jag kan använda Spotify. Detta musikaliska paradis att utforska.

Igår hörde jag en låt på radio med Regina Spektor. Letade efter "All the Robots" eftersom det var det jag tyckte de sa att den hette. Tyckte det var trist att den inte verkade finnas på varken Spotify eller Youtube. Men sedan hittade jag "All the Rowboats", som den egentligen hette:
http://open.spotify.com/track/6gk9e5Ai7gXHC6iSQ34huS

Idag går jag via en låt jag hörde på tv. Det var The Rescues och jag förälskade mig direkt i dem.

The Rescues - Follow me back into the sun:
http://open.spotify.com/track/0TkQQaEpAkXD9HoQ8xDJBz

En fin sak med Spotify är "Related Artists". Det blir en guide att hitta nya artister att tycka om via artister man redan upptäckt. Det ledde mig vidare till Erin McCarley.

Erin McCarley - Sticky Sweet:
http://open.spotify.com/track/05gCnIkG71pL4DSQEjkzkV

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, och det fina är att det känns som att det är precis det jag kommer göra!

PS. Eftersom jag fortfarande känner mig ganska ny på Spotify vet jag hur irriterande det kan vara med en Spotify-länk om man inte har Spotify. Tänkte lägga till Youtubeklipp, men det var så länge sedan jag bloggade att jag inte längre minns hur man bäddar in videoklipp i inlägg. Ni får söka upp dem själva på Youtube om ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0