Tävling.

Om något har känts udda här på sistone så kan det kanske delvis bero på att jag blev övertalad till att vara med i en liten tävling hos Ekorren:

De olika delmomenten:
Videoblogg: Du ska publicera ett video inlägg på din blogg. Dvs du filmar dig med webcam/mobil/kamera när du 'bloggar' med ord :-) Sen lägger upp det på din blogg. Youtube är ett av många ställen man kan lägga upp filmerna.

  • Mitt bidrag blev en inblick (eller kanske utblick?) på min balkong: En vit vår.
Rita i paint: Du ska rita din en bild i paint. Det ska föreställa 2 personer, och bilden ska vara 'sommar'. (målas i paint som finns startmeny->program->tillbehör på alla datorer)

Rimma: Skriv ett rim eller en dikt. Alla som har med ordet banan i rimmet/dikten får automatiskt 1 poäng extra.

  • Glömde att det skulle vara två personer på bilden så fick lägga till lite när jag kom på det. Gjorde två flugor på smällen: Välkommen sommaren.

Bild: Lägg upp en valfri bild som du tagit som du känner dig 'stolt' över. I det inlägg du lägger denna bild ska rubriken innehålla ordet stolt. Så jag vet att det är den bilden.
  • Valde en bild som min bror gjort, för han är så duktig: Stolt syster.

Testa en glass: Köp hem en glass, ät upp den. Skriv sedan en 'recension' om glassen på din blogg.

BDB Frågor: Ni som har bilddagboken har säkert störr på någon av de miljoner 'frågor/svar' inläggen som finns. Jag hittade en sådan lista med 100frågor. Jag klippte ut de första 40 och la i ett textdokument som ni hittar HÄR Kopiera över det till er blogg och svara på dem :-P
  • Vet inte riktigt vad jag tycker om såna här frågor egentligen: About me now.

Ditt drag: Här får du göra ditt drag. Hitta på något kul själv att göra. För att jag ska veta vilket som är 'ditt drag' så bör inläggs rubriken BÖRJA med ett utropstecken.


Jag kom inte på något eget drag i tid, särskilt inte som överträffade att auktionera ut sig själv. Lyckades ändå vinna, mest för att det inte var så många att kämpa mot antagligen. Valde ett hemligt paket som vinst, får se vad det blir. Kanske har det inte märkts av att jag deltagit, det var mitt mål. Som fick klagomål förvisso.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0